Nachtwacht van 16 september 2024
Live updates:
Dit gerucht is eigenlijk al behoorlijk oud en er zou zelfs sprake zijn geweest van een interne switch bij de studio, waardoor Mortal Kombat 1 voorrang kreeg. Die game ligt echter nu al een tijdje in de winkels en dus laaien de geruchten weer op, deze keer omdat NetherRealm Studios op zoek is naar nieuw talent.
Zo wordt er gezocht naar associate producers voor een ‘new AAA title’ en senior animators die kunnen werken aan ‘high-quality cinematic animation for our story mode campaign’. En aangezien het veel te vroeg is voor nog een nieuwe Mortal Kombat, lijkt dit wel zeker om Injustice 3 te gaan. NetherRealm wil er nu na de release van MK1 dus vaart achter zetten.
Om het iets meer in perspectief te zetten werd Richard Leadbetter, van Digital Foundry, gevraagd welke bekende videokaart voor de PC het dichtst bij de performance van de GPU in de PS5 Pro ligt. Volgens hem is dat de Nvidia GTX 4070. Hij zei:
“If you consider the holistic view of all of the different components, the enhanced ray tracing (no AMD GPU has that at the moment), the machine learning block (no AMD GPU has that), it's almost like essentially an NVIDIA style feature set but made by AMD, and the closest equivalent GPU you'll be looking at would be the RTX 4070. The RTX 4060 is quite close to the base PlayStation 5 factoring out machine learning and ray tracing, so you're looking at a 4070.”
Hij geeft hierbij terecht aan dat de vergelijking een beetje gek is, aangezien AMD de GPU maakt voor de PS5 Pro, maar geen soortgelijke GPU heeft voor de PC. Daarom kiest hij in dit geval voor een videokaart van Nvidia. En met een RTX 4070 in je PC sta je niet voor lul, dus wat dat betreft is dit een soort van goed nieuws voor de PS5 Pro?
Het is allemaal nog een beetje koffiedik kijken. Er zijn nog teveel technische details onduidelijk over de PS5 Pro, voordat we echt een idee krijgen over het verschil met de reguliere PS5. Het is wachten op meer footage, hands-on sessies, State of Plays en hopelijk meer uitleg van Mark Cerny.
Waarom Sony dan toch PlayStation games naar de PC brengt? Om een groter stukje van de taart in handen te krijgen natuurlijk! Nishino-san legt uit:
“I think that with mobile devices, there are a lot of games that show ads, and with PC’s, the setup can be difficult. With PlayStation, you can immediately enjoy the content you purchased as soon as you turn it on. Even in the stores where you buy software, the products are clearly displayed, making it an intuitive experience. We are trying to increase the overall game market pie by expanding our content to PC’s as well. There is no doubt that our business will be centered on home consoles, but by offering titles for devices other than home consoles, we will reach a wider range of customers.”
En dat is dan weer een win-win situatie, want zo verdient Sony meer knaken en kunnen meer gamers van de PlayStation-games genieten. Maar, de focus blijft dus voorlopig op consoles.
Een aantal zijn simpele variaties van elkaar en moet je meer als een andere skin zien, maar 180 blijft een hoop! De meeste in een Dragon Ball-game ooit in ieder geval. De game komt volgende maand uit, op 10 oktober.
En het lijkt er op dat dit ook gaat gebeuren in het derde deel van de remake. Het blijft grotendeels het originele verhaal, maar er kan volgens Yoshinori Kitase, de producer van de game, ook gezorgd worden voor een ‘nieuwe blijdschap’. Hij zegt:
"We do hear a lot of players' different conjectures, saying, 'Oh, how much will this story change from the original?' And I do want to comment that I don't think that's how it will be. We've always kept the original in mind, and I don't think it's going to be a storyline that will betray the fans of the original game. But also, at the same time, it's been 27 years since the release of the original Final Fantasy VII. There are these things that we feel we can only do now in the remake project that can bring a new happiness, a new sort of feeling of satisfaction to the players playing this game now 27 years later. What this will entail exactly is something we hope players will experience soon."
Hij blijft dus expres lekker vaag, maar het werkt, want de Wacht wordt er hyped van. En nu maar hopen dat de game inderdaad op Unreal Engine 5 draait. Laterz, en tot de volgende!
Opmerkingen