Sam Lake en Lucas Pope worden op GDC Awards in het zonnetje gezet

Sam Lake krijgt een Lifetime Achievement Award uitgereikt. Hij werkt al bijna dertig jaar bij Remedy en heeft cruciale rollen gehad tijdens de ontwikkeling van games als Alan Wake en het vervolg, Control en de eerste twee Max Payne-games. Wat heet: het uiterlijk van Max Payne in de eerste twee games was zelfs op hem gebaseerd, dus zijn gezicht komt je vast bekend voor.
Lucas Pope zal de Pioneer Award in ontvangst nemen. Hij heeft naam gemaakt met de geprezen indiegames Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor was hij werkzaam bij Naughty Dog, waar hij aan de eerste Uncharted-games heeft gewerkt.
De awardshow vindt op 19 maart plaats, zoals elk jaar tijdens de Game Developers Conference. Lake zal zich overigens in goed gezelschap bevinden: eerder ontvingen bekende ontwikkelaars als Shigeru Miyamoto, Hideo Kojima, Amy Hennig, Tim Schafer, Warren Spector, Sid Meier, John Carmack en John Romero al een Lifetime Achievement Award.
Opmerkingen