Naughty Dog blikt terug op tienjarig jubileum van Uncharted 3
Dat doet de ontwikkelaar op diens website. De game verscheen op 2 november 2011 op PlayStation 3 in Europa - en een dag eerder in de Verenigde Staten.
Zo herinnert vicepresident Christian Gyrling zich nog dat de game bijna klaar was en dat het grootste gedeelte van het team naar huis was gestuurd om de game te spelen. "We waren nog maar een paar dagen verwijderd van de uiteindelijke versie naar Sony te sturen." Toen Gyrling het spel zelf ging spelen, begonnen er na een paar uur echter allerlei glitches de mop op te steken. "Vijanden werden onzichtbaar, de oceaan kleurde bloedrood en levels ontbraken."
Het probleem bleek zich vooral voor te doen op oudere PlayStation 3-consoles. Gyrling vermoedde dat hij de oorzaak van de glitches wist en liet het team twee versies maken, waarbij eentje hopelijk goed zou werken. Beide versies werden naast elkaar gespeeld en de bugfix bleek uiteindelijk te werken. "Twee dagen later verscheepten we Uncharted 3 met deze bugfix."
Diverse werknemers van Naughty Dog blikken in het artikel ook terug op hun favoriete momenten van de game en van de ontwikkeling. Het complete artikel is hier te lezen.
Opmerkingen