God of War: Ragnarök-personages gaan eindelijk minder puzzels verklappen

Geplaatst: Gisteren om 23:17
God of War: Ragnarök is eindelijk uit op pc en bevat een prettige verandering: je kunt er in de settings voor kiezen om minder hints voor de puzzels te krijgen.

Dat is maar goed ook, want toen de game verscheen zat iedereen en z'n moeder er over te klagen dat Mimir, Atreus en de andere kompanen hun mond maar niet konden houden over de puzzels. Nog voordat je zelf even goed kon kijken, werd er alweer tegen Kratos gezegd dat die ene hendel in die hoek misschien wel handig is om die ene deur open te krijgen.

Kennelijk is er naar de kritiek geluisterd - of vertrouwt Santa Monica Studio de hersenen van pc-spelers gewoon meer dan die van de spelers op console. Spelers kunnen de 'Puzzle Timing' nu zelf instellen, waarmee ze bepalen hoe lang het duurt voordat er hints worden gedropt. Designer Mila Pavlin heeft gezegd dat dit niet beïnvloed hoeveel de personages in de game kletsen - zelfstandige puzzelaars krijgen alle dialogen dus gewoon mee.

Voor de spelers die de game op de PlayStation 5 door willen beuken, is er ook goed nieuws: ook daar verschijnt deze instelling binnenkort. Wanneer dit precies gebeurt, is nog niet duidelijk.

Watch on YouTube

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.