Elden Ring-team voelde druk door graphics van Demon's Souls-remake

Geplaatst: 3 januari 2022 om 06:16Aangepast: 3 februari 2023 om 09:22
Het team verantwoordelijk voor de graphics van Elden Ring zou extra druk hebben gevoeld door de release van de remake van Demon's Souls op PlayStation 5.

Dat meldt Elden Ring-regisseur Hidetaka Miyazaki in een uitgebreid artikel in het tijdschrift Edge. Miyazaki meldt dat hij de remake, die is gemaakt door Bluepoint Games en op de lancering van de PS5 uitkwam, niet heeft gespeeld, maar dat het spel wel impact had op het team achter Elden Ring.

"Ik weet vrij zeker dat onze werknemers verantwoordelijk voor de graphics de meeste druk van iedereen ervoeren. En niet alleen met Elden Ring, maar met alle games die we maken. Graphics zetten we niet op de eerste plaats - het hangt af van de systemen en vereisten van een game zelf, en staat niet zo hoog op onze lijst als bepaalde andere elementen."

Hij vervolgt: "Ik heb daarom het gevoel dat ik altijd extra hard mijn verontschuldigingen aan het grafische team moet aanbieden, want ik weet dat ze extreem hard werken. Dat hebben ze ook gedaan met Elden Ring - ons grafische team heeft veel nieuwe features geïmplementeerd om de best ogende game die we tot nu toe hebben gemaakt te creëren."

Elden Ring werd in 2019 aangekondigd door uitgever Bandai Namco en ontwikkelaar FromSoftware. Laatstgenoemde is de ontwikkelaar van games als Dark Souls, Bloodborne en Sekiro: Shadows Die Twice. A Song of Ice and Fire-schrijver George R.R. Martin heeft meegeholpen met het schrijven van het verhaal. De game komt op 25 februari uit op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc. Het spel stond in de top 10 van de Gamer.nl Top 100 van 2022.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.