Elden Ring-dlc onder vuur vanwege performance en moeilijkheidsgraad
Daardoor staan de gebruikersrecensies op Steam momenteel op 'verdeeld' na ruim 23.000 recensies. Spelers klagen vooral over haperende performance van de game. Veruit de meeste negatieve recensies gaan daarover. Volgens velen is de game, die overigens nooit echt vlekkeloos heeft gedraaid, nog een tikkeltje minder stabiel in de dlc.
Dan is er ook nog een ander euvel waar veel spelers over blijken te vallen: Shadow of the Erdtree is enorm moeilijk. Spelers klagen over eindbazen die veel te agressief zijn en geen ruimte geven om te healen. "Het design van de vijanden en eindbazen is gewoon niet leuk", schrijft iemand. "Elke baas moet Malenia-tier zijn. Elke baas moet belachelijk veel schade doen en belachelijk veel health hebben", klaagt een ander.
Het is opvallend dat nu ineens zoveel spelers vallen over de moeilijkheidsgraad. In het verleden is het altijd zo geweest dat uitbreidingen van FromSoftware-games de moeilijkheidsgraad flink opschroeven. Is dit een gevalletje van git gud?
Onze Dwayne was, net als zo'n beetje alle recensenten, wel enthousiast over Shadow of the Erdtree. "De ingetogen Realm of Shadow doet terugdenken aan Dark Souls en is heerlijk sfeervol, met prachtige visuals en meeslepende muziek. De nieuwe wapens zijn opwindend om te proberen, de vijanden, eindbazen en andere NPC’s ademen karakter en de vijanden zijn weer heerlijk meedogenloos. Bovenal shinet het Escheriaanse leveldesign in deze kleinere wereld, en verdwaal je er met plezier in. Een onvergetelijke DLC voor een net zo onvergetelijke basisgame", schrijft hij in zijn review.
Opmerkingen