Xbox-multiplatformstrategie is begrijpelijk volgens ex-PlayStation-topman

Dat vertelt hij in een Sacred Symbols+-podcast (via VGC). Hij liet ten eerste weten dat het feit dat Xbox-games op PlayStation 5 uitkomen een "win voor PlayStation-eigenaren" is, want zij "hadden voorheen geen toegang (tot die games)".
Vervolgens vertelt Yoshida dat hij gedurende zijn tijd bij PlayStation het een nachtmerrie van hem was om het 'onderschikte platform' te worden wat betreft hoeveelheid spelers - vergelijkbaar met de positie waarin Xbox nu terecht is gekomen. "Gelukkig is dat niet gebeurd, want anders was het onmogelijk geweest om onze first-party-ontwikkeling te behouden. De beste ontwikkelaars zouden dan zijn vertrokken. Het zijn niet alleen creatievelingen, maar ook zakenmensen die willen dat hun games het grootste publiek bereiken."
Om vervolgens door te gaan op de huidige strategie van Xbox: "Het is niet meer dan natuurlijk dat wanneer een platform ondergeschikt is, het niet houdbaar meer is om games alleen daar voor uit te brengen. Kijkend naar de spelersaantallen van Xbox is het begrijpelijk wat ze doen."
Voor PlayStation 5 staan inmiddels games als The Outer Worlds 2, Indiana Jones and the Great Circle en Forza Horizon 5 gepland. Ook heeft Microsoft bevestigd dat het de Nintendo Switch 2 gaat ondersteunen met gamereleases.
Opmerkingen