Xbox-baas: 'Release Halo Infinite was als een hardloper die na de finish valt'

Geplaatst: 7 november 2022 om 06:43Aangepast: 2 februari 2023 om 14:40
Xbox-baas Matt Booty zegt dat de release van Halo Infinite te vergelijken is met 'de klassieke fout van hardlopers om te struikelen en struikelen als je over de finish komt.'

Dat zegt hij in de Friends Per Second-podcast van het YouTube-kanaal Skill Up. Booty geeft toe dat - ondanks de succesvolle launch - de game ondersteuning mistte. "Tegenwoordig, met een game als Halo Infinite, is het uitbrengen van de game nog maar het begin", vervolgde hij. “Er moet een plan zijn om de inhoud te blijven ondersteunen; er moet een plan zijn voor regelmatige voortdurende betrokkenheid [van de spelers]. En daar hadden we net niet een plan voor.”

Booty doelt daarmee op de ontbrekende features van Halo Infinite als gevolg van matige ondersteuning en toevoer van nieuwe content. Zo ontbraken features als de populaire co-op-modus en forge - die morgen uitkomen - en is de split-screen-modus helemaal geschrapt. Hierdoor raakten fans ongeduldig en zakte het spelersaantal naar zo'n 10.000 spelers per maand.

Halo Infinite is sinds 15 november 2021 beschikbaar voor Xbox-consoles en pc.

Ruan MolemanHoudt van RPG's, Indies, Virtual Reality en games die je samen kan spelen. Speculeert graag over de gekste leaks.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.