Wolverine-regisseur weg bij Insomniac, nu aan het roer bij Perfect Dark
Dat meldt Game File. De website ontdekte dat Horton, die in 2021 werd aangesteld al creative director van Marvel’s Wolverine, afgelopen zomer is vertrokken bij Insomniac Games. Volgens bronnen van Game File zijn “creatieve meningsverschillen” de reden voor zijn vertrek.
Het regisseursduo achter Ratchet and Clank: Rift Apart zou het stokje van Horton hebben overgenomen, terwijl de man zelf inmiddels aan de bak is bij The Initiative, dat aan de Perfect Dark-reboot werkt. Daar werkt hij samen met verschillende oud-collega’s van Crystal Dynamics, waar hij eerder regisseur was van Rise of the Tomb Raider. Xbox bevestigde de komst van Horton aan Game File. Hij “brengt zijn schat aan ervaring naar de aankomende reboot van de klassieke spionagereeks”, aldus een woordvoerder.
Perfect Dark werd eind 2020 tijdens The Game Awards voor Xbox Series X en S en pc onthuld met een cinematische trailer - gameplay is er nog niet. Er is dan ook nog weinig bekend over de game. Microsoft-studio The Initiative werk aan het spel, maar sinds enkele jaren helpt ook Embracer-studio Crystal Dynamics mee aan de ontwikkeling. Eerder gingen er geruchten over een hobbelig ontwikkeltraject waarbij Crystal Dynamics min of meer uit is gegroeid tot de hoofdontwikkelaar.
De eerste Perfect Dark verscheen in 2000 op Nintendo 64. Britse ontwikkelaar Rare bracht het spel uit als spirituele opvolger van de succesvolle James Bond-shooter GoldenEye 007. Een releasedatum voor de Xbox Series X en S- en pc-game is op dit moment nog niet bekend.
Opmerkingen