Remaster van Onimusha 2: Samurai’s Destiny is extra uitdagend

Dat blijkt uit een nieuwe trailer voor de game die eerder deze week werd uitgegeven. In de video vertelt Motohide Eshiro meer over wat spelers te wachten staat. Zoals de naam al doet vermoeden is de Hell-moeilijkheidsgraad extra uitdagend. Eén klap van een vijand kan al fataal zijn. Eshiro laat weten dat het hem nog niet is gelukt de game op deze moeilijkheidsgraad uit te spelen, al hebben sommige ontwikkelaars van de game het wel voor elkaar gekregen.
De trailer toont verder andere nieuwe elementen in de remaster, zoals een nieuw 'affinity'-systeem rondom Jubei's bondgenoten en nieuwe quality-of-life-opties, zoals de mogelijkheid om van wapens te wisselen zonder de gameplay te pauzeren, de mogelijkheid om tussenfilmpjes te skippen en de aanwezigheid van autosaves. Ook biedt een in-game galerij honderd nieuwe illustraties en de volledige soundtrack.
Onimusha 2: Samurai’s Destiny kwam oorspronkelijk in 2002 uit op PlayStation 2. De remaster verschijnt op 23 mei voor PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch en Steam. De eerste Onimusha-game verscheen in 2001 op PlayStation 2. Sindsdien zijn er diverse vervolgen, een remaster en een vr-game uitgekomen. Ook is er vorig jaar een animatieserie gebaseerd op de spellenreeks verschenen op Netflix. Capcom werkt ook aan een nieuw deel, het in 2026 te verschijnen Onimusha: Way of the Sword.
Opmerkingen