Ontwikkelaar van Stalker 2: Heart of Chornobyl belooft bugs op te lossen

Geplaatst: 21 november om 15:34
Stalker 2: Heart of Chornobyl is gisteren officieel verschenen, maar heeft nog te maken met een hoop bugs en glitches. Ontwikkelaar GSC Game World belooft keihard aan de slag te gaan om de bugs op te lossen.

Dat meldt de ontwikkelaar op X: de ruwe randjes worden van de game afgevijld. In de survivalshooter Stalker 2: Heart of Chornobyl wil alles in de vijandige wereld je dood hebben, maar daar houdt het niet op - er zitten namelijk nog een hoop bugs in de game die ook je speelervaring proberen kapot te maken. Er is gisteren al een flinke day one-patch verschenen. In de komende dagen moeten er een hoop hotfixes verschijnen om problemen op te lossen.

View post on X

In Stalker 2: Heart of Chornobyl vertrek je opnieuw naar het grimmige gebied rondom de Chornobyl-kernreactor, genaamd de 'Zone'. In dit gebied moet je je uiterste best doen om te overleven, terwijl gevaar in ieder hoekje schuilt.

Het is eigenlijk een wonder dat deze game is verschenen, want de ontwikkelaar heeft het zwaar te verduren gehad. De uit Oekraïne afkomstige studio GSC Game World heeft meermaals van werklocatie moeten veranderen wegens de oorlog in Oekraïne, terwijl meerdere werknemers zich bij het leger van het land moesten voegen. Daarnaast moest de studio dealen met Russische hackers die vroege versies van de game dreigden te lekken en met een brand in hun studio. Als je denkt dat het verhaal achter de ontwikkeling game documentaire-waardig is, heb je gelijk: er is een heuse docu over het ontwikkelproces van de game verschenen.

Hoewel de game indrukwekkende verhalen en situaties te bieden heeft, zaten de bugs Marvin toch in de weg tijdens zijn review. Hij gaf de game daarom een 69: "Enerzijds biedt 2: Heart of Chornobyl precies waar ik op hoopte: heerlijke Eurojank. Nieuwkomers treffen een ouderwetse rpg met een mooie wereld en een fijne survival-gameplayloop, en helaas ook domme ai, een hoop grafische problemen en enorm frustrerende bugs. Het is knap dat de ontwikkelaar de game onder deze omstandigheden weet uit te brengen, maar meer dan een culthit zal het in deze vorm niet worden."

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.