Microsoft zou marketing van Xbox-consoles in Europa willen stopzetten
Ook in het Midden-Oosten en Afrika zou het bedrijf willen stoppen met het marketen van Xbox-consoles. Dat claimt in ieder geval The Verge (via ResetEra). Het artikel meldt het volgende:
"In mei ontving ik een tip dat Microsoft zijn Xbox-strategie voor het nieuwe fiscale jaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika verandert. Ik heb het niet volledig kunnen verifiëren, maar volgens de tipgever stopt Microsoft met het marketen van Xbox-consoles in bepaalde regio's en gaan ze zich daar volledig op Game Pass, cloudgaming, pc en Xbox-controllers richten."
Het is dus niet officieel bevestigd, maar volgens de geruchten zou Microsoft minder marketing rondom consoles willen doorvoeren in diverse landen en Europa, Midden-Oosten en Afrika. Overigens zou het bedrijf nog wel consoles willen blijven uitbrengen in die regio, maar wellicht wel minder exemplaren beschikbaar stellen.
Hoewel bovenstaande geruchten nog niet zijn bevestigd door Microsoft, matchen ze natuurlijk wel met de toch al niet heel aanwezige marketing van Xbox-consoles in deze regionen, en de nadruk die het bedrijf steeds meer op gamen zonder console legt. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat het sinds kort mogelijk is om Xbox Game Pass via bepaalde Fire TV Sticks te bereiken. Aan de andere kant heeft Microsoft eerder dit jaar wel drie nieuwe Xbox Series-modellen (waaronder een Series X zonder diskdrive) aangekondigd en hebben ze eerder al aangegeven aan een nieuwe console te werken, dus hardware is blijkbaar nog belangrijk genoeg voor dit softwarebedrijf. We gaan het zien!
Overigens kondigde Microsoft eerder deze week nog prijsverhogingen voor Game Pass aan. Er werd ook een zogeheten 'standard-tier' geïntroduceerd waarop opvallend genoeg geen first-party-Xbox-games op de dag van release beschikbaar komen. Volgens geruchten zouden nieuwe Xbox-games pas een halfjaar tot jaar na release op de standard-tier verschijnen.
Opmerkingen