Ghost of Yōtei krijgt een minder herhalende open wereld dan de voorganger
“Eén uitdaging die gepaard gaat met het maken van een open-wereldgame is de herhaling: dat je bepaalde dingen steeds opnieuw doet. We willen dat beter balanceren met unieke ervaringen,” aldus Nate Fox en Jason Connell van Sucker Punch in de NY Times. De hoofdrolspeler Atsu heeft zowel de mogelijkheid om vuurwapens te gebruiken als melee-wapens en je hebt als speler meer invloed op haar verhaal, dat draait om een underdog die haar wraak haalt. Atsu reist hiervoor door de prachtige natuur die Japan rijk is. De inspiratie voor die omgevingen komt van een researchtrip naar Noordelijk japan, met inderdaad de berg Yōtei en het Toya-meer.
Maar ook Shiretoko National Park, waar onder andere beren leven en het landschap zich kenmerkt door kliffen en veel water. Dat gevoel van gevaar willen de makers ook in de game stoppen. Een heel nieuwe regio van Japan om te ontdekken dus, plus een nieuw hoofdpersonage met een heel ander achtergrondverhaal.
Opmerkingen