Geen zorgen, From Software-baas vindt Elden Ring zelf ook moeilijk

Geplaatst: 27 juni 2024 om 14:31
Zit je je stuk te bijten op Shadow of the Erdtree, of is het nog niet eens gelukt om Elden Ring zelf uit te spelen? Geen zorgen, je bent niet de enige.

Niemand minder dan From Software-baas Hidetaka Miyazaki heeft zelf ook moeite met zijn eigen creatie. Dat blijkt uit een interview met The Guardian. De legendarische ontwikkelaar zegt dat hij normaal gesproken zijn eigen games niet meer speelt als ze eenmaal uit zijn.

"Als een game bijna uitkomt, ben ik heel hands-on en speel ik er zo veel mogelijk mee", zegt hij. "Maar na de release wil ik ze meestal niet meer aanraken, omdat ik weet dat ik dingen ga vinden die ik heb laten liggen, of problemen die me dwars gaan zitten. En zodra ik een speler word, ben ik machteloos om nog iets significants te doen om het aan te passen."

Maar voor het verschijnen van uitbreiding Shadow of the Erdtree is hij toch nog een keer door Elden Ring heen gebeukt. En dat ging hem blijkbaar niet al te makkelijk af.

"Ik wil eerst zeggen dat ik ontzettend slecht ben in videogames, dus mijn aanpak of speelstijl was om alles te gebruiken wat ik kon, alle hulpmiddelen, elk stukje hulp dat de game aanbiedt, en ook alle kennis die ik heb als architect van de game. De vrijheid en de open wereld van Elden Ring hebben de drempel verlaagd, en ik heb daar als speler misschien nog wel het meeste voordeel van gehad van iedereen."

Je hoort het, er is geen 'goede' of ultieme manier om Elden Ring te spelen: als de maker zelf allerlei summons, coöp en weet ik wat allemaal gebruikt om door die moeilijke bazen heen te komen, dan is dat gewoon een geldige manier om van de game te genieten.

Onze Dwayne had ook de nodige moeite met Shadow of the Erdtree, maar beloonde de uitbreiding met een 93 in onze review: "De ingetogen Realm of Shadow doet terugdenken aan Dark Souls en is heerlijk sfeervol, met prachtige visuals en meeslepende muziek. De nieuwe wapens zijn opwindend om te proberen, de vijanden, eindbazen en andere NPC’s ademen karakter en de vijanden zijn weer heerlijk meedogenloos. Bovenal shinet het Escheriaanse leveldesign in deze kleinere wereld, en verdwaal je er met plezier in. Een onvergetelijke DLC voor een net zo onvergetelijke basisgame."

Erik NusselderRedacteur van Gamer.nl. Houdt veel van RPG's, action-adventures, platformers, point-and-click adventures. Ook van leuke indies. Kan bovendien heerlijk genieten van het spelen van slechte games (al krijgen ze dan wel gewoon een slecht cijfer, natuurlijk). Contact: erik@gamer.nl

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.