Activision werkt aan AI waarmee gamemuziek wordt afgestemd op speler

Geplaatst: 17 oktober 2022 om 10:55Aangepast: 2 februari 2023 om 14:57
Activision Blizzard heeft een patent vastgelegd die wijzen op een AI-technologie waarmee unieke gamemuziek kan worden gegenereerd.

Website Exputer maakt melding van het patent dat is vastgelegd door de uitgever. Via machine learning kan door een AI ter plekke muziek worden gecreëerd in een game. De muziek is dan ook voor elke speler anders, waardoor iedereen in theorie een unieke ervaring krijgt die aansluit op diens smaak of wensen.

In het patent wordt geclaimd dat "er nood is aan systemen en methodes om muziek dat uniek is voor individuele spelers te genereren". De muziek die gegenereerd wordt kan bijvoorbeeld afhankelijk zijn van het niveau van spelers, een gebeurtenis in de game waar men op stuit, hoe men reageert op een gebeurtenis en hoe men beweegt in het spel.

Een ander voorbeeld die wordt gegeven is dat het spelers kan helpen tijdens een moeilijk segment, bijvoorbeeld bij een eindbaas die men moeilijk neer weet te krijgen. "De muziek kan dynamisch aangepast worden om de ervaring minder intens te maken, of hoorbare hints te geven over wanneer een vijand aangevallen moet worden of een aanval ontweken moet worden."

Het is niet bekend in hoeverre deze technologie is ontwikkeld en gebruikt kan worden in toekomstige games.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.