Activision Blizzard ziet daling in hoeveelheid spelers
Dat blijkt uit de cijfers van het afgelopen fiscale kwartaal van het bedrijf. Waar er in juni 2021 nog 127 miljoen spelers van Activision Blizzard-games waren, daar waren dat er in dezelfde maand dit jaar nog 94 miljoen.
Het bedrijf zag dan ook een daling in omzet van 28 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar naar 1,64 miljard dollar, ondanks het succes van het onlangs uitgekomen Diablo Immortal.
De daling in spelersaantallen en omzet heeft mogelijk te maken met Call of Duty Vanguard, dat minder populair bleek dan verwacht. Activision laat weten dat de Call of Duty-franchise inderdaad minder wordt gespeeld als tijdens dezelfde periode vorig jaar, al is er wel een stijging merkbaar ten opzichte van begin dit jaar.
Op 28 oktober komt het nieuwe deel in de shooterreeks uit, Call of Duty: Modern Warfare 2. Later dit jaar moet ook Call of Duty Warzone 2.0 verschijnen.
Opmerkingen