Xbox-marketeer vergelijkt marketingbudget met dat van PlayStation
Dat doet hij in gesprek met Marketing Week (via WindowsCentral). De beste man is hoofd van marketing van Xbox in Europa, het Midden-Oosten en Afrika en geeft aan dat hij het in deze regio's met erg weinig geld moet doen, in tegenstelling tot zijn concurrenten bij PlayStation. "We moeten heel hard werken tegen onze competitie", begint hij. Volgens hem geeft PlayStation "spijtig genoeg" veel meer geld uit aan marketing in bijvoorbeeld Europa.
"Zij zijn gezegend met marketingbudgetten waar wij niet van kunnen genieten, maar dat is prima. Wij hanteren een meer fiscaal verantwoorde aanpak als het gaat om media-investeringen, zo zou ik het noemen. We zijn niet gezegd met enorme mediabudgetten en we moeten behoorlijk vasthoudend zijn om te vechten voor geld dat waarschijnlijk ergens anders naartoe zou gaan."
De uitspraken volgen op het gerucht dat Microsoft zou overwegen te stoppen met het marketen van Xbox-consoles in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Veel mensen vroegen zich bij dat nieuws al af: welke marketing? Want Microsoft heeft al nauwelijks geprobeerd de huidige generatie consoles aan de man te brengen in deze regio's. De wacht kan zich nog Far Cry 6-reclames herinneren die eindigden met "speel hem op de nieuwe Xbox", maar daar blijft het wel bij. De woorden van Flatt vindt hij dan ook geenszins verrassend.
Opmerkingen