Verbeteringen remaster Horizon Zero Dawn bekend
Een van de grootste veranderingen is het verhoogde aantal niet-speelbare personages. Waar dorpen en kampen voorheen wat leeg konden aanvoelen, zijn er nu meer mensen die bezig zijn met dagelijkse taken. Volgens Brian van Nunen van Nixxes maakt de extra kracht van de PlayStation 5 dit mogelijk, doordat er meer plekken zijn waar npc's kunnen staan, werken en rondlopen. Dit moet de gamewereld een stuk levendiger maken, hoewel de remaster geen nieuwe missies toevoegt.
Ook de omgevingen zijn visueel flink verbeterd. Bomen en planten zijn dichter en realistischer, en terreinen zoals sneeuw en zand reageren nu op bewegingen, iets wat eerder alleen in de Frozen Wilds-uitbreiding te zien was.
Daarnaast hebben de gesprekken in de game een flinke upgrade gekregen. Dankzij nieuwe motion capture-tools moeten gesprekken tussen personages vloeiender en natuurlijker aanvoelen, met beter geanimeerde gezichtsuitdrukkingen en bewegingen. Dit lijkt nu meer op de motion capture-stijl die we kennen uit Horizon Forbidden West. Ook zijn de personagemodellen en belichting bijgewerkt, en reageren Aloy en haar metgezellen nu op weersomstandigheden zoals hitte en kou.
Opmerkingen