Shuhei Yoshida moest Indies doen, of vertrekken bij PlayStation
Geplaatst: 3 dagen geleden om 03:59

Door nu met niet echt een gerucht, maar wel een beetje een ‘vies’ verhaaltje van oud PlayStation topman Shuhei Yoshida. De beste man was jarenlang het hoofd van de first-party PlayStation Studios, maar de laatste jaren van zijn carrière binnen PlayStation heeft hij zich bezig gehouden met Indie-games en ontwikkelaars. En dat was niet echt zijn keuze!
Volgens Shuhei Yoshida was het dan ook niet een idee van hem zelf, maar werd hij als het ware gedwongen door Jim Ryan, de toenmalige CEO van Sony Interactive Entertainment. Yoshida-san legt uit:
“For the last five years, my responsibility was to promote indie games inside and outside of PlayStation. A few years back, one of the reasons I got that job from Jim—we’d been criticized by the indie community. They said that PlayStation doesn’t care about indies. You don’t hear that kind of criticism anymore. Moving from first-party to indies? Well, I had no choice. When Jim asked me to do the indie job, the choice was to do that or leave the company.”
-
Nu was Shuhei Yoshida sowieso al geliefd binnen de Indie-community, dus het was op zich geen slecht idee van Jim Ryan, maar wel een beetje hard om daar zijn ontslag tegenover te zetten. Hoeveel keuze heb je dan werkelijk?
Opmerkingen