Meer dan 40 procent aan speeltijd ging vorige maand naar 10 liveservicegames

Dat liveservicegames de markt domineren zou voor niemand als een verrassing mogen komen. Hoewel we enkel data hebben uit de Verenigde Staten, kunnen we ervan uitgaan dat de cijfers in Europa enigszins vergelijkbaar zijn. Mat Piscatella, een uitvoerend producent van een data-analistenbedrijf uit de VS, bracht nieuws naar buiten over gamingtrends van de afgelopen maand in de VS.
Zo geeft hij aan dat 40 procent van alle speeltijd op PlayStation- en Xbox-consoles naar tien liveservicegames is gegaan. Meer dan 70 procent van de actieve PS5- en Xbox Series X en S-gebruikers speelde vorige maand minstens één van de tien populairste liveservicegames.
"Used to be that players would jump from big game to big game to some other games but they were most often to moving to something new. That they purchased. Now, the live service games suck out a ton of available time, and it's hard to beat free if it's good. So. Here we are," schrijft Piscatella op Bluesky.
Welke tien liveservicegames 40 procent van alle speeltijd opeisen benoemt Piscatella niet, maar het zijn allemaal games als Fortnite en GTA 5.
Opmerkingen