Elden Ring-balans en -prestaties op de schop met nieuwe patch

Geplaatst: 4 juli om 22:02
Sinds kort is er een nieuwe update voor Elden Ring uitgekomen - patch 1.12.3 - waarmee onder andere aanpassingen in de balans van de gameplay worden gemaakt.

De patch zorgt er in de PvP-modus bijvoorbeeld voor dat de zogeheten 'Swift Slash'-skill minder schade aanricht. Daarnaast hebben de aanvallen van de Smithscript Dagger en de Smithscript Cirque meer reikwijdte.

Ook is de intelligence-scaling voor de Carian Sorcery Sword toegenomen, alleen rioht het zwaard nu wel meer schade aan. De tweede gevechten tegen de Golden Hippopotamus en Commander Gaius vinden vanaf nu op dezelfde plek als de eerste gevechten plaats.

Verder worden er een hoop bugs weggewerkt en kunnen de prestaties van de PlayStation 5-versie van de game ietwat verbeterd worden. Dat doe je door de PlayStation 5 in de safe modus op te starten en vervolgens voor 'Rebuild Database' te kiezen. Pc-gamers die problemen met de prestaties hebben kunnen proberen de ray tracing-kwaliteit naar beneden te schroeven of zelfs helemaal uit te zetten. Check hier alle patch notes.

Elden Ring is nog altijd immens populair, mede dankzij de vorige maand uitgekomen uitbreiding Shadow of the Erdtree natuurlijk. Daar was Dwayne in zijn recensie ook enorm over te spreken: "De ingetogen Realm of Shadow doet terugdenken aan Dark Souls en is heerlijk sfeervol, met prachtige visuals en meeslepende muziek. De nieuwe wapens zijn opwindend om te proberen, de vijanden, eindbazen en andere NPC’s ademen karakter en de vijanden zijn weer heerlijk meedogenloos. Bovenal shinet het Escheriaanse leveldesign in deze kleinere wereld, en verdwaal je er met plezier in. Een onvergetelijke DLC voor een net zo onvergetelijke basisgame."

View post on X

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.