Obsidian Entertainment geeft uitgebreide introductie van Pentiment
In de nieuwste trailer van Pentiment bespreekt Obsidian Entertainment wat spelers kunnen verwachten van het spel en hoe het tot stand kwam. Pentiment is een verhalende game die zich afspeelt in de 16de eeuw, met graphics die zijn geïnspireerd door onder andere versierde manuscripten en houtsnedes uit die tijd. Spelers kruipen in de huid van Andreas Maler, een kunstenaar die verstrikt raakt in een reeks moorden en schandalen in de Beierse Alpen.
Ook legt Josh Sawyer, studio design director bij Obsidian, uit waar de naam van het spel vandaan komt. ‘Pentiment’, of pentimento, is een wijziging aan een schilderij die ontstaat tijdens het schilderen van het originele werk. Er ontstaan dan meerdere lagen in een schilderij, en naar verloop van tijd kunnen de onderste lagen zichtbaar worden door bijvoorbeeld chemische veranderingen in de verf of door moderne technologieën. “Dat is belangrijk in het idee dat de geschiedenis bedekt wordt en weer aan het licht komt na verloop van tijd”, zo koppelt Sawyer het begrip aan de historische inslag van het spel.
Verder legt Obsidian uit hoe de artstijl invloed heeft op onder andere de verhaalvertelling en de gameplay, en hoe personages in het spel ouder worden en veranderen. Ook bespreken de ontwikkelaars waarom de 16de eeuw volgens hen zo interessant is - “een tijd waarin Europa op een kruispunt staat van enorme religieuze en politieke verandering” -, maar alsnog herkenbaar blijft.
Pentiment komt in november van dit jaar uit voor pc, Xbox One en Xbox Series X/S, en staat vanaf dag één op Game Pass.
Opmerkingen