Alles wat we weten over inZOI – releasedatum, gameplay en meer

Geplaatst: 3 dagen geleden om 10:00Aangepast: 2 dagen geleden om 14:00
Na meer dan twintig jaar van alleenheerschappij op het gebied van life-simulators zou de Sims-franchise met de komst van inZOI eindelijk wat gezonde competitie kunnen verwachten. Deze aankomende life-simulator van Zuid-Koreaanse ontwikkelaar Krafton zou dit jaar nog moeten verschijnen. Dit is alles wat je erover moet weten!
Watch on YouTube

Releasedatum

De releasedatum voor inZOI is nog niet bekend. Wel heeft Krafton bevestigd dat de game later dit jaar uitkomt voor pc. Ook is de ontwikkelaar van plan de game op consoles uit te brengen. Welke consoles dat zijn en wanneer de game daarop beschikbaar wordt, is nog niet bekend.

inZOI

Gameplay

Zoals van een life-simulator verwacht kan worden draait inZOI om het leven van zogenoemde ZOIs. Zo heb je uiteraard invloed op hun dagelijks leven, baan, sociale relaties en hobby’s. In de gameplaytrailer is bijvoorbeeld te zien hoe ZOIs vakkenvullen in de supermarkt, optreden als straatmuzikant of hun tijd vertoeven met wat een in-game versie van inZOI lijkt (voor maximale ZOIception). Daarnaast bevat inZOI een karmasysteem dat bepaald wordt door de acties van ZOIs en invloed heeft op hun relaties en reputatie.

InZOI laat spelers na het creëren van hun ZOIs een stad kiezen om te beheren. Op het moment zijn er drie van deze steden bekend, gebaseerd op Californië, Seoul en Zuidoost-Azië: Blissbay, Dowon en Cahaya. In deze steden kun je naar believen de architect uithangen en je eigen gebouwen bouwen en inrichten. Ook is het mogelijk om de uitstraling van de stad te beïnvloeden door middel van het aanpassen van het weer, het toevoegen van bomen en planten en de hoeveelheid rotzooi die ZOIs op straat laten slingeren.

Watch on YouTube
inZOI

Demo

Eind augustus was er voor een paar dagen een demoversie van inZOI beschikbaar op Steam. Deze demo bevatte enkel de character-creator en gaf een klein inkijkje in wat we van de game kunnen verwachten. De mogelijkheden voor costumization lijken behoorlijk uitgebreid, met toegang tot een kleurenwiel voor alles van kleding tot oog- en haarkleur. Ook is het mogelijk om afbeeldingen te uploaden en deze als patroon voor kleding te gebruiken en een AI-generator om patronen te vragen, al werkt deze feature zeker nog niet optimaal. Daarnaast beschikt de game over ‘direct manipulation’ van gezichts- en lichaamskenmerken, wat opvallend is, omdat dat betekent dat Krafton een manier heeft gevonden om EA’s direct manipulation-patent te omzeilen.

Watch on YouTube
inZOI

Mod-ondersteuning

Producer en Creative Director van inZOI, Hyungjun Kim, heeft bevestigd een samenwerking aan te zijn gaan met Overwolf, het moederbedrijf van CurseForge, één van de grootste mod-aanbieders van onder andere World of Warcraft en De Sims 4. “InZOI wil de creatie van mods en artistieke expressie van spelers aanmoedigen. Door samen te werken met CurseForge bieden we een platform voor inZOI-mods, om ervoor te zorgen dat onze gemeenschap toegang heeft tot de beste tools om hun creatieve visie tot leven te brengen.”

inZOI

Kyra DelemarreEen echte nerd met een voorliefde voor rpg's. Kyra houdt van een goed verhaal en skipt nooit een dialoog. Ze is meestal heel vrolijk, maar heeft nog wel eens de neiging om een controller uit het raam te gooien.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.